A 10. Magyar nagydíj fő témát a Williams új szerzeménye, Jacques Villeneuve szolgáltatta. A kanadai szerződtetése még a Williamsen belül is feszültséget okozott (többek közt Adrian Newey kapcsolata is miatta romlott meg Frank Williamsékkel), főleg azt követően, hogy egy előzetes teszten két másodperccel elmaradt Damon Hilltől. Ennek ellenére Frank Williams és Patrick Head a Magyar Nagydíj előtt bejelentette, a kanadai váltja majd a McLarenhez távozó David Coulthardot 1996-tól. Első körben Williams meg akarta tartani DC-t, és inkább Hill helye ingott jobban a csapatnál, azonban a skót úgy döntött, Wokingba költözik, így Williams amellett, hogy Hillt is ki akarta tenni, a már leigazolt Villeneuve mellé vagy Gerhard Bergert, vagy Heinz-Harald Frentzent szerette volna beültetni. Ha Patrick Head nem áll ki Hill mellett, elképzelhető, hogy ma másként hívnák az 1996-os bajnokot…
A Magyar Nagydíj előtt szinte már eldöntött tény volt Michael Schumacher Ferrarihoz való átigazolása, így beindultak a pletykák arról, ki foglalhatja el az esetleg megüresedő, és azért igen kívánatos Benetton-ülést: Flavio Briatore két vasat tartott a tűzben, Damon Hillel is tárgyalt, de a fő kiszemeltje Jean Alesi volt, akinek jókora fizetést ajánlott. Alesi ezt követően a pénteki edzésen hatalmasat bukott, nyaki sérüléseket szenvedett, de tudta folytatni a hétvégét – viszont a kilences kanyart nem hivatalosan a bukása után róla nevezték el.
Azonban nem csak a pilóták kapcsán volt miről beszélni: a Hungaroring már 1986 óta a naptárban volt, és ekkor eljött az idő a tárgyalásokra a lehetséges hosszabbításról. Bár a Magyar Nagydíjak szinte mindig telt ház előtt zajlottak, ám a rendezvény még mindig veszteséges volt. Gondot jelentett a hosszabbítás kapcsán az is, hogy az Osztrák Nagydíj visszatérése közeledett, így a magyar szervezők tartottak attól, hogy ez jelentős tömegeket visz majd el a Hungaroringről – Bernie Ecclestone pénzügyi garanciákat kért, ezt pedig Berényi János, a Hungaroring elnöke, és Dunai Imre ipari miniszter meg is adták neki, így a Magyar Nagydíj 2001-ig fix helyet kapott.
Ki tudja, talán ennek a rengeteg pletykának is köszönhetően Damon Hill megszerezte a pole pozíciót (zsinórban ez volt a negydik poleja), majd talán pályafutása egyik legmeggyőzőbb sikerét aratta vasárnap, tönkreverve a teljes mezőnyt, a második helyen befutó Coulthardnak fél percet adott és rajta kívül mindenkikört kapott a brittől. Az 1995-ben domináló Michael Schumacher Benettonja mindössze négy körrel a leintés előtt kiesett mert a V10-es Renault motor meghibásodott, így dobogóra állhatott a már említett Gerhard Berger (Ferrari) is, de három pontot szerzett a Briatore által lényegében totálisan mellőzött Herbert, kettőt a Frank Williams által figyelt Frentzen (Sauber-Ford), egyet pedig Panis (Ligier-Mugen-Honda).
Ráadásul volt ennek a futamnak egy mai napig emlegetett pillanata, a Footworkot hajtó Taki Inoue-t ekkor ütötte el az orvosi autó... Történt ugyanis, hogy a nem túl acélos Taki Inoue (saját maga is többször elismerte, hogy nem volt a Forma-1-be való) nem túl acélos Footwork Harttal (mindössze csak kétszer tudtak vele pontot szerezni) mindössze csak 13 kört tudott megtenni majd motorhiba miatt leparkolta az autóját a 12-es kanyar melletti fűsávra. A japán pilóta veszettül mutogatott a pályabíróknak, hogy minél többen oltsák a Footworköt, azt csak egy pályabíró kezdte el oltani, ezért a korláthoz sietve elvette egy másik pályabírótól a porral oltót, ám amikor vissza akart menni az autóhoz, nem nézett körül, így nem láthatta a balján érkező Tatra 623-as pályabírói autót, és egyenesen az útjába lépett. A csattanás után állva maradt, de egyből rongybabaként esett össze, miközben a bal lábát fogta.
A NapiF1sztori cikke alapján.