A szélvész gyors Hockenheimringet 2002-ben átépítették, és ezzel a versenynaptár egyik ikonikus pályáját gyakorlatilag egy átlagos aszfaltcsíkká változtatták át, elvégre az erdőben közel 340 km/h-s sebességgel száguldó autók látványát felváltotta egy steril, jóval lassabb, ugyanakkor biztonságosabb közeg. Az átépítés után a régi pályából mindössze a stadion-rész, illetve a Senna-sikán utáni hosszú egyenes egy része maradt meg, a maradék aszfaltcsíkot pedig felszedték, és a helyére fákat ültettek, illetve néhány bekötő utat építettek.
2000-ben a Ferrari egyértelmű kihívója volt a McLaren-Mercedesnek, azonban amíg a wokingiak a szezon elején bukdácsoltak, és megbízhatatlan autójukkal küszködtek, Michael Schumacher hatalmas előnyt épített ki. A szezon közepére ez az előny azonban eltűnt, a McLaren magára talált, a Német Nagydíj előtt pedig mindössze 6 pontra olvadt Schumacher előnye Coultharddal szemben, és csak 8 egységgel előzte meg az előző két szezon bajnokát, Mika Häkkinent.
A kvalifikációt kissé összezavarta az időjárás, ennek ellenére David Coulthard magabiztosan szerezte meg a pole pozíciót, második helyen Michael Schumacher, a harmadikon némi meglepetése Giancarlo Fisichella következett a Benettonnal. Mika Häkkinen a negyedik, a másik Ferrarit vezető Rubens Barrichello viszont mindössze a 18. pozíciót tudta megszerezni, miután autójával gondok akadtak a szombati megmérettetésen. A másnapi futam is izgalmasnak ígérkezett, és nem csak az előrejelzett változékony időjárás miatt…
A 2000-es év ezen szakaszán Mika Häkkinen volt a legjobb formában, ezt a vasárnapi startnál is jelezte, ugyanis a negyedik helyről fantasztikus startot véve elsőként kanyarodott el az első kanyarban. Mögötte azonban Fisichella és Schumacher összeakadtak, és mindketten a gumifalban kötöttek ki, így a német közönség favoritja mindössze néhány méter megtétele után kiállni kényszerült. A két McLaren gyakorlatilag zavartalanul haladhatott az élen, mögöttük azonban remek verseny alakult ki, köszönhetően az egyetlen állva maradt Ferrarinak, és a benne ülő Rubens Barrichellónak, aki körről körre egyre több és több pozíciót jött felfelé látványos előzéseket produkálva.
A boxkiállások után már az ötödik helyen haladt, és az Arrowsban ülő fantasztikus versenyt futó Pedro de la Rosát támadta, amikor is egy néző beszaladt a pályára… Mint kiderült, ez a néző valójában egy elbocsájtott Mercedes-dolgozó volt, aki tulajdonképpen így akart “bosszút” állni volt munkaadóján. Terve mindenesetre sikerült, a szervezők beküldték a Safety Cart, a több, mint fél perces előnyüket elvesztő McLaren-Mercedesek pedig lényegében kezdhették elölről a versenyt, ráadásul Coulthard a beiktatott boxkiállás után csak a hetedik helyre érkezett vissza, így Häkkinen egyedül maradt az élen.
A Safety Car kiállása után az összerázott mezőny hátsó részében egy óriási baleset történt, a Sauberes Diniz gyakorlatilag ráhúzott a Prost-Peugeot-val versenyző Alesire. Kettejük bukását követően ismét érkezett a Safety Car, majd miután az ezüst Mercedes kiállt a mezőny elől, elkezdett szemerkélni az eső. A szemerkélés később zuhogásra váltott, azonban nem a teljes pályán, ez pedig még az eddiginél is jobban összekeverte a mezőnyt, ugyanis a versenyzők egy része inkább maradt a száraz pályára alkalmas gumikon, néhányan azonban esős abroncsokra váltottak.
A káoszban a két BAR-Honda egymást lökte ki az esőben (gyakorlatilag eldobták a csapat első dobogóját is ezzel), Gené Minardija hatalmas lángcsóvát lövellve állt meg, Frentzen a harmadik helyről esett ki a Jordannel, a mezőny végéből előtörő, és a gumiválasztással nagyot nyerő újonc Jenson Button már a negyedik helyen haladt a Williams-BMW-vel, és a Sauberes Mika Salo is a pontszerzők közt találta magát. Az eső intenzitása a pálya egyes részein – főleg a célegyenes környékén, és a stadion-részben – annyira megerősödött, hogy gyakorlatilag a teljes mezőny kiállt gumicserére, kivéve Rubens Barrichellót, aki a boxkiállások után az élen találta magát.
A pálya vizes szakaszain a második helyen haladó Häkkinen másodpercekkel volt gyorsabb a száraz pályára alkalmas gumikon haladó brazilnál, azonban a hosszú egyenesekben, ahol száraz volt a pálya, a Ferrari aránylag stabilizálni tudta a különbséget. Az utolsó körben is mintegy négy másodperccel gyorsabb volt a McLaren, azonban Barrichello előnye kitartott, így a brazil pilóta fantasztikus teljesítményével megnyerte élete első versenyét. Barrichello győzelme az első brazil győzelem volt Ayrton Senna 1993-as ausztráliai sikere óta, egy elképesztően izgalmas futamon, a régi pályán.
A NapiF1sztori cikke alapján.