Blog

Visszapillantó - Sztorik csapatokról 4. rész: A motor, amelyért Senna is rajongott…

Miért kellett meghalnia Ronnie Petersonnak?
Minden Forma-1-es tragédiának megvan a maga előtörténete, anatómiája. A svéd Ronnie Peterson 1978. szeptember 10-én karambolozott súlyosan az Olasz Nagydíj startja után és 11-én hajnalban halt meg. De végül is miért?
Az F1 Classic.reblog.hu engedélyével.

Ronnie Peterson, a mítosz– vagy mégsem?
A Magyar Nagydíj sajtótermében szomszédom a F1-es újságírás nagy öregje, Fredrik Af Petersens volt. Naná, hogy megragadtam az alkalmat egy kis társalgásra – a múltról. A Svéd Nagydíj és a svéd pilóták múltjáról, amiről ő annak idején élőben tudósított.
Az F1 Classic.reblog.hu engedélyével.

Lauda és a nürburgringi grillparti
Niki Lauda és a hírhedett német pálya soha nem volt kibékülve. 1976-ban is megmérkőztek egymással. Úgy tűnt, hogy a Ring „nyert” – de mégsem.
Méhes Károly írása (2006)

Arrivabene és elődjei
Egyetlen F1-es csapat felé sem nyilvánulnak meg olyan elvárások, mint a Ferrari irányában. Épp ezért itt sportigazgatónak lenni nem egy életbiztosítás, mint most Maurizio Arrivabene is megtapasztalhatta

II. János Pál pápa Ferrari-földön
Évtizedekig járta a mondás, hogy Olaszországban két vallási hely létezik: Vatikán és Maranello. E kettő először 1988-ban, 30 éve találkozott, amikor II. János Pál felkereste Enzo Ferrari székhelyét. Karol Woytilát 40 éve, 1978. október 16-án választották pápává.
Az F1 Classic.reblog.hu engedélyével.

Ferrari-bukták régen és...?
A Ferrari nélkül nincs Forma-1, ez az egyetlen csapat, amelyik a világverseny kezdete, tehát 1950 óta ott van rajtrácson. Szurkolói tábora világszerte a legnagyobb, a tifosi rendíthetetlenül csápol a csapat mellett, ha őrajtuk múlna, minden évben a Scuderia lenne az első. De ez nem így van, mert az utolsó bajnokságot 2007-ben nyerték. És idén is már csoda kell történjen ahhoz, hogy Vettel legyen a bajnok.
Az F1 Classic.reblog.hu engedélyével.

Legyen-e 3 autó egy csapatban?
Toto Wolff Mercedes sportigazgató újból felvetette, hogy a fogyó mezőny ellensúlyozásaképpen legyenek három autósak a nagy csapatok, és e harmadikat egy fiatal tehetség rendelkezésére kellene bocsátani. Nem mintha ez újdonság lenne.
Az F1 Classic.reblog.hu engedélyével.

Enzo Ferrari örülne Leclerc-nek
Charles Leclerc 21 éves lesz, és már a Scurderia Ferrari pilótája. Míg Enzo Ferrari élt, jellemzően fiatal, még versenyt sem ígéreteket választott csapata számára.
Az F1 Classic.reblog.hu engedélyével.

Nagy csapatoknál a fiatalok: Leclerc, Gasly, Norris
A jelek szerint 2019-re a Mercedesen kívül minden csapatnál lesz legalább egy csere. A nagy istállók a jelek szerint az ifjúságra szavaznak.
Az F1 Classic.reblog.hu engedélyével.