SÜTIK HASZNÁLATA - kérünk, tekintsd át és állítsd be igényeid szerint!

Weboldalunk sütiket (cookie) használ. Ezek egy része elengedhetetlen a webáruház megfelelő működéséhez. További sütik használatával pedig könnyebbé tudjuk tenni a vásárlást az oldalon és az érdeklődési körödnek megfelelő ajánlatokat, hirdetéseket tudunk megjelentetni neked. Minderről szabadon dönthetsz, ha a "Beállítások módosítása" gombra kattintasz. A beállításokat később is bármikor módosíthatod a bal alsó sarokban levő fogaskerékre kattintva. További tudnivalókat a sütikról Adatvédelmi szabályzatunkban találsz.

Blog

Visszapillantó - Sztorik csapatokról 4. rész: A motor, amelyért Senna is rajongott…

Visszapillantó - Sztorik csapatokról 4. rész: A motor, amelyért Senna is rajongott…

Az 1992-es évad végén a McLaren és a Honda gyümölcsöző kapcsolata véget ért. A japánok váratlanul kiléptek a Formula-1-ből, így a McLaren motor nélkül maradt, ráadásul az a veszély is fenyegette a csapatot, hogy Ayrton Senna is távozni fog a rövid idő alatt kilátástalanná váló helyzetben.
Visszapillantó - Sztorik csapatokról 2. rész: a DAMS sztori

Visszapillantó - Sztorik csapatokról 2. rész: a DAMS sztori

A következő történet már szinte ismerős lehet azoknak, akik évtizedek óta figyelemmel követik a Forma 1-et: utánpótlás-szériában vitézkedő csapat, komoly, F1-es tervek, majd adósságokkal megterhelt megszűnés. A most következő csapat is hasonló utat járt be, azonban annyiban különbözik a mezőny végén küszködő társaitól, hogy az autójuk soha sem indult el egyetlen F1-es hétvégén sem, valamint abban, hogy mind a mai napig komoly tényezők a nemzetközi motorsportban. Ez a csapat a francia DAMS.

Visszapillantó - Sztorik csapatokról 1. rész: a Dome projekt

Visszapillantó - Sztorik csapatokról 1. rész: a Dome projekt

 A Dome-vállalatot 1975-ben Minoru Hayashi alapította Japánban, a cég elsősorban versenyautók építésével kívánt foglalkozni. A nyolcvanas években a japán F3-ban, majd a helyi F3000-ben is részt vettek, saját csapattal, illetve adtak is el versenyautókat. A nagy lépésre 1995-ben szánták el magukat, ekkor a Minardi egykori tervezője, Tadashi Sasaki csatlakozott a gyártóhoz, akinek a feladata egy Formula-1-es autó megtervezése lett.

Visszapillantó - bajnoki autók, 4. rész

Visszapillantó - bajnoki autók, 4. rész

Sorozatunk negyedik része a Renault 2006-os világbajnok autójáról az R26-ról szól, amellyel a francia csapat és Fernando Alonso megvédte mindkét bajnoki címét valamint ez volt az első V8-as motorral hajtott F1-es autó.

Visszapillantó - bajnoki autók, 3. rész

Visszapillantó - bajnoki autók, 3. rész

Sorozatunk harmadik részében a Renault világbajnoki autóját az R25-öt vesszük górcső alá mellyel Fernando Alonso világbajnok lett és a Renault besöpörte a konstruktőri világbajnoki címet.
Visszapillantó - Bajnoki autók, 2. rész

Visszapillantó - Bajnoki autók, 2. rész

Michael Schumacher kapcsán számtalan ikonikus, elképesztő győzelmeket hozó versenyautóról beszélhetünk, most azonban egy olyan autó következik, amely a német pilóta egyik legdominánsabb teljesítményt nyújtó autója volt. Ez a gép a 2002-re épített Ferrari F2002 volt.

Visszapillantó - Bajnoki autók, 1. rész

Visszapillantó - Bajnoki autók, 1. rész

Sorozatunk első része nem is szólhat igazán másról, mint minden idők legsikeresebb versenyautójáról, az 1988-ban 16 versenyből 15 győzelmet (ebből 10 kettős győzelem) szerző McLaren-Honda MP4/4-ről.

Visszapillantó - Amerikából jöttem

Visszapillantó - Amerikából jöttem

Sosem könnyű egy Amerikában sikeres versenyzőnek helyt állnia a Forma 1-ben. Láttunk már ilyet nem is keveset. De csapatvezetőnek sem könnyű, pláne egy nagy autógyártó csapatát vezetni az F1-ben. Erről jónéhányan tudnának véleményt mondani.

Visszapillantó - Kobayashi és más japánok az F1-ben

Visszapillantó - Kobayashi és más japánok az F1-ben

Takuma Satót követően számos japán pilóta került be az F1-be viszonylag rövid időn belül – elég csak Kazuki Nakajimára, vagy a leginkább lassúságával kitűnő Yuji Idére gondolni. Ők azonban viszonylag hamar kikoptak a mezőnyből. Ki volt még?
Visszapillantó - 2003: Minardi a pole-ban...

Visszapillantó - 2003: Minardi a pole-ban...

Most, az olasz nagydíj hétvégéjén, Monzában minden a Ferrariról szól. Pedig van ott a pályán egy másik olasz csapat is, az Alphatauri. Éppen 14 évvel ezelőtt, 2008 szeptember 14-én, Monzában ezzel a csapattal szerezte Sebastian Vettel az első győzelmét. Igaz, akkor még Toro Rosso volt a csapat neve. Ennél pedig még egy kicsit korábban, 2003-ban a jelenleg regnáló világbajnok édesapja pole pozíciót ért el a Minardival, a Toro Rosso csapat elődjével.

Erről a különleges eseményről szól a napiF1sztori vendégcikke.

Az oldal tetejére