SÜTIK HASZNÁLATA - kérünk, tekintsd át és állítsd be igényeid szerint!

Weboldalunk sütiket (cookie) használ. Ezek egy része elengedhetetlen a webáruház megfelelő működéséhez. A marketing sütik használatával pedig könnyebbé tudjuk tenni a vásárlást az oldalon és az érdeklődési körödnek megfelelő ajánlatokat, hirdetéseket tudunk megjelentetni neked. A "Beállítások módosítása" gombra kattintva állítsd be a használható sütiket. Későbbi módosítás a bal alsó sarokban levő fogaskerékkkel. További tudnivalókat a sütikről Adatvédelmi szabályzatunkban találsz.

SZERINTEM – SZUBJEKTÍVAN ÉS KENDŐZETLENÜL ŐSZINTÉN AZ F1-RŐL III.

Williams. Hogy erről a szóról mi jut először az eszembe? Nevek! Nem is akármilyenek! Keke Rosberg, Nigel Mansell, Alain Prost, Damon Hill, Jacques Villeneuve, csak hogy pár nevet említsek a teljesség igénye nélkül, arról a hosszú listáról melyek mind világbajnokok lettek Frank Williams autóival. Olyan autókkal, melyek évtizedeken át meghatározói vagy éppen legyőzendői, dominálói, előremutatói (megfelelő rész aláhúzandó) voltak a Forma 1-ben. Évek sora múlt el úgy, hogy előre borítékolni lehetett, hogy ennek az évnek vagy versenynek a toronymagas esélyese a Williams (mikor éppen milyen motor volt benne). Pont úgy mint napjainkban a Mercedes.

Igen, azokról a dicsőséges '80-as és '90-es évekről beszélek. Aztán jött egy kis hullámvölgy, ami minden csapat életében előbb-utóbb bekövetkezik. Egyszer fent, máskor lent. Lásd McLaren vagy éppen Ferrari. Jó, oké az olaszok nem buktak manapság ekkorát. Még nem…
Szóval, a Williams volt lent, de aztán egy bajor motorgyártóval ismét felkerültek a dobogó tetejére, aztán megint le, aztán… aztán egy icipicit vissza felfelé. De tényleg csak egy icipicit, mert Pastor Maldonado 2012-es barcelonai győzelme semmi. Végül a dobogós helyezések is megszűntek, majd ma már ott tartunk, hogy a pontszerzés is felér lassan egy győzelemmel.

És most, amikor már Lance Stroll bevásárlása után azt hittem, hogy ennek a csapatnak nincs lejjebb, lett. Megdöbbenve olvasom, hogy kitették az eladó táblát a Williamsre. Tessék, vegye vigye! Na de ki? Jön még egy milliárdos apuka, aki vesz a fiának egy csapatot? Talán. Vagy komolyabb hitelezőket, befektetőket sikerül találni és ezzel megmenekül a csapat és megmarad a Williams név? Jó lenne! Na de manapság, amikor a koronavírus olyan gazdasági károkat okozott, hogy kivétel nélkül mindenki nyög, akkor mégis ki fogja megmenteni az angolokat? Nem tudom… Ki nyújthat mentőövet ennek a patinás és jobb sorsa méltó csapatnak? Nem tudom… Igazából mindegy is, engem nem érdekel, hogy hogyan, de valahogy élje túl és álljon talpra ez a csapat. Mert ha nem, akkor elvesztünk egy nagy ikont!

Jó, jó. Elvesztettük a legendák közül már a Lotust. Na meg a Tyrellről, Ligierről és a többiről már nem is beszélek. Mind túléltük, a Williamset is túléljük. De csak halkan szólok, hogy akkor már csak ketten maradnak talpon a régi nagyok közül. A Ferrari és a McLaren. A McLaren most rúgta ki 1200 dolgozóját és zálogosítja el mindenét, hogy valahogy még kihúzza nem a költségvetési sapkáig, hanem csak a következő versenyig.

De hogy jutott el idáig a Williams? Egyszerűen elég ráhúzni a vizes lepedőt Claire Williamsre? Vagy más is okolható a sikertelenségért? Pontosan ezekről beszélgettem Méhes Károly szakújságíróval Forma 1-es talk shownk, a Száguldó Cirkusz legutóbbi adásában a Mex Rádióban. A teljes beszélgetést itt tudod visszahallgatni. Jó szórakozást!

A korábbi témákat a "Rádióműsor" menüpontban tudod meghallgatni. Új adással várunk minden csütörtökön 14:00-kor a Mex Rádióban.

Tartalomhoz tartozó címkék: Szerintem - véleményblog Williams
blog comments powered by Disqus
Az oldal tetejére