SZERINTEM – SZUBJEKTÍVAN ÉS KENDŐZETLENÜL ŐSZINTÉN AZ F1-RŐL IV. - A szezon nyitány

SZERINTEM – SZUBJEKTÍVAN ÉS KENDŐZETLENÜL ŐSZINTÉN AZ F1-RŐL IV. - A szezon nyitány

Hogy is kiabálta a kis srác a reklámban? Apa, elkezdődött!!! Igen, végre elkezdődött a 2020-as Forma 1-es szezon! És milyen szezonnyitónk volt már??? Fordulatos és izgalmas, pont ahogy egy szezonnyitánynak lennie illik. Pláne, hogy extrán ráhúztunk még 3,5 hónapot a várakozásra az átkozott koronavírus miatt…

Először is nézzük a dobogót, melyen mindhárom pilóta kivételesen végtelenül boldog és elégedett volt. Az ilyen is nagyon ritka ám… Először is egy nem várt győztest láthattunk a dobogó tetején Valtteri Bottas személyében. Én legalábbis nem fogadtam volna rá egy fillérrel sem. Biztos voltam, hogy Hamilton a rajtbüntetése ellenére is bedarálja majd és otthagyja, mint a rongyot, de nem így történt. Annak ellenére, hogy háromszor is a SC nyakára küldte Hamiltont, Bottas gyönyörűen hazahozta a győzelmet. Apropó SC. Ha valaki elmagyarázná azt, hogy miért volt indokolt az első két alkalommal kiküldeni a pályára, azt megköszönném. Az összeesküvés-elméletekből nem kérnék, köszi! :-)

A második helyen a Ferrari ifjú titánja, Charles Leclerc végzett, aki megismételte a tavalyi eredményét, csak akkor a pipától nem látott, most meg az örömtől. Mert valljuk be őszintén, a harmatgyenge időmérő után ki gondolta volna, hogy egyáltalán a dobogó közelében végez majd ez a Löki gyerek? Én tuti, hogy nem. És éppen ezért nem túlzok, hogyha azt mondom, hogy ezzel az értett, higgadt, de a lehetőséget könyörtelenül kihasználó versenyzésével engem a 2012-es Fernando Alonsora emlékeztetett. Akkor is egy hulladék volt a kocsi és mégis sikerült a maximumon túl kipréselni belőle a dobogókat és a győzelmeket, és egy kicsit megfuttatni Vettelt a vb címéért.

A dobogó legalsó fokán is találunk egy meglepetésembert, aki életében először állt F1-es dobogón. Ő nem más, mint az F1 (egyik) mókamestere, Lando Norris. Megérdemelte, mert Leclerchez hasonlóan hibátlanul versenyzett, kihasználta a Red Bullok elhullását, és amikor kellett, akkor odatette magát, de rendesen. Ha kellett, akkor bátran előzött, ha kellett akkor meg kitaposta a McLaren szemét, hogy 5 másodpercen belülre kerüljön Hamiltonhoz.

Másodjára nézzük, hogy kik okoztak csalódást:

Vettel. Csórikámra lassan azt mondhatom, hogy lehet, hogy pusztán hagyománytiszteletből dobja el a vasat és nem azért mert A) ő túltolja vagy mert B) a paripája kehes és Seb túlhajszolja a vasat vagy C) mindkettő egyszerre.

Aztán itt van Lewis Hamilton. Sokként ért a hír, hogy Hamiltont megbüntették! Ráadásul kétszer is??? A Forma-1 egyik szent tehenét manapság meg lehet büntetni??? Na jó a pikírt és savazós viccet félretéve csak egy dolgot hadd jegyezzek meg: hogyha a külső íven körbeautóznak és már az ellenfeled egy fél autó hosszal előtted van, akkor nem illik tovább zárni az ívet, hanem illik helyet hagyni a másiknak. És miután a bal első kereked ütközik a külső íven nagy lendülettel körbeautózó jobb hátsójával, akkor meg nem illik utána mutogatni, hogy mégis mit képzel a másik…

Ferrari. Röviden fogalmazva: No motortrükk, no party. Persze lehet reményeket fűzni a Hungaroringre tervezett aerocsomaghoz, de nem lesz világmegváltó. Bár ha abba belegondolok, hogy ha csak megfelezi ezzel a csomaggal az olasz alakulat a hátrányát, akkor ezzel a versenyzéssel Leclercnek ez is bőven elég lesz a boldogsághoz.

Így el is érkeztünk az erősorrend kérdéséhez. Fontos hangsúlyozni, hogy csak egy versenyen vagyunk túl, így még messze nem kaptunk tiszta képet, de az tisztán látszik, hogy a Mercedes ott folytatja, ahol abbahagyta. Tükörsima győzelmekre képes autót építettek ismét. Utánuk következik a Red Bull. Hogy most közvetlenül a Mercedes nyakán vannak vagy csak egy kicsit leszakadva vagy esetleg nagyon leszakadva? Ezt most még nagyon nehéz megmondani, mert Verstappen alatt megadta magát a technika pont akkor, amikor a taktika neki kezdett a kezére játszani, Albont meg ugye levitték iponnal… és kettőjük közül Albon garantáltan behúzta volna a maximálisan elérhető 25 pontot. Viszont ami mögöttük jön, na az aztán a kemény rock&roll! Ez a pink, vörös és narancssárga trió olyat vívott egymással, hogy ha ez a győzelemért ment volna akkor 11/10-es értékelést adtam volna erre a futamra (így egyébként „csak” 8/10)!

És ezzel el is értünk egy komoly kérdéshez. Miután egy csomó fejlesztési korlátozás életbe lépett ettől a hétvégétől és a csapatoknak rettenetesen kevés a fejlesztési mozgásterük, adódik a kérdés, hogy akkor ez így is marad egészen 2022-ig? Nos, erre kerestük a választ Forma 1-es talk shownkban a Száguldó Cirkuszban Méhes Károly szakújságíróval, melyet itt alább tudsz visszahallgatni.

 

blog comments powered by Disqus