A DAMS-csapatát 1988-ban alapította Jean-Paul Driot és az egykori F1-es veterán, René Arnoux (a DAMS szó eredetileg a Driot-Arnoux MotorSportot jelentette, manapság viszont már Driot Associés Motor Sport-ként hivatkoznak rájuk), és alapvetően utánpótlás-képzéssel akartak foglalkozni, ezért is neveztek be alapításuk után szinte azonnal a Formula-3000-es sorozatba. Színeiket remek pilóták képviselték, elég csak Eric Bernard, Allan McNish, vagy Olivier Panis nevét említeni, akik a Forma-1-ben is több-kevesebb sikerrel vitézkedtek. Az 1993-as és 1994-es F3000-es bajnoki címek után a DAMS elszánta magát az F1-es debütálásra, azonban a projektet mindenképpen párhuzamosan szerették volna futtatni az F3000-es sorozattal, tehát nem számolták fel korábbi érdekeltségeiket.
Ahhoz, hogy a DAMS versenyképes legyen, Driot szerződést kötött a versenyautó-tervezésben már sokat tapasztalt Adrian Reynarddal, a brit szakember cége pedig el is készítette Rob Arnott és Claude Galopin vezetésével a GD-01-es konstrukciót, a csapat első F1-es gépét – amelyet az 1994-es tragikus imolai hétvége után némileg át kellett tervezniük, a szigorított biztonsági előírások miatt. A meglehetősen robusztus autó nagy légbeömlőket, valamint elavulttá váló lapos orrot és egy hatsebességes szekvenciális váltót kapott. A meghajtásért a Ford-Cosworth ED V8-asa felelt, amely leginkább kiscsapatok erőforrásának számított – nem volt túl erős, de a középmezőny szintjéhez elegendő volt. A csapat 1995 augusztusában mutatta be autóját Le Mansban, majd októberben pályára is vitték a szinte szponzor-feliratok nélküli gépet a Paul Ricard-i pályán, mégpedig Jan Lammers, illetve az előző évben a Larrousse-nál versenyző Éric Comas vezethette a kék-fehér-sárga GD-01-est. Eddig a pontig úgy tűnt, minden a tervek szerint halad…
Azonban a csapat folyamatosan pénzhiánnyal küzdött. A nagy francia szponzorok a Ligier-t támogatták, így rendkívül nehéz volt a csapatnak boldogulnia, már a GD-01-es áttervezése is problémákat okozott 1994 folyamán – ekkor vetődött fel először, hogy a csapat legyártja az autót, de bérbe adja Gérard Larrousse csapatának, amely szintén anyagi gondokkal küzdött, és amely nem volt képes saját autót építeni 1995-re. Ezt a lehetőséget azonban Driot elvetette, mivel Larrousse kevés beleszólást engedett volna neki. A nehézkes anyagi helyzet miatt a csapat nem is nevezett az 1996-os szezonra, majd miután teljesen kilátástalanná vált a szponzor-kérdés, Driot beszüntette az F1-es projektet.
A DAMS azonban nem tűnt el, a csapat az F1-es projekttel párhuzamosan tovább versenyzett az F3000-ben is, majd 1997-től már GT-versenyeken, illetve a Le Mans-i 24 óráson is elindultak. Ezzel párhuzamosan a GP2-ben, a GP3-ban, az azóta megszűnt A1-GP-n, és a Formula-Renault versenyeken is feltűntek a csapat autói, számtalan ismert autóversenyzőnek lehetőséget adva. Manapság a Formula-E-ben, illetve a megújuló Formula-2-ben képviseltetik magukat.
A napiF1sztori vendégcikke