SÜTIK HASZNÁLATA - kérünk, tekintsd át és állítsd be igényeid szerint!

Weboldalunk sütiket (cookie) használ. Ezek egy része elengedhetetlen a webáruház megfelelő működéséhez. A marketing sütik használatával pedig könnyebbé tudjuk tenni a vásárlást az oldalon és az érdeklődési körödnek megfelelő ajánlatokat, hirdetéseket tudunk megjelentetni neked. A "Beállítások módosítása" gombra kattintva állítsd be a használható sütiket. Későbbi módosítás a bal alsó sarokban levő fogaskerékkkel. További tudnivalókat a sütikről Adatvédelmi szabályzatunkban találsz.

Visszapillantó - Sztorik csapatokról 5. rész: az Isuzu sztori

Visszapillantó - Sztorik csapatokról 5. rész: az Isuzu sztori

A kilencvenes évek elején nem csak kisebb csapatok kísérleteztek a Formula-1-ben, hanem több nagyobb gyártó is, elég csak a Subarura, a Lamborghinire, vagy a Yamahára gondolni. Ők azonban a több, kevesebb siker ellenére legtöbbször végig kitartottak a projektjük mellett, és évekig tagjai maradtak a mezőnynek, (kivéve a Subarut akik 1990-ben mindössze csak 8 versenyen indultak volna de egyszer jutottak tovább az előkvalifikáción így a szezon közepén vissza is vonultak), az Isuzu viszont sohasem jutott el a rajtrácsig, még az ígéretes erőforrás ellenére sem.

A japán gyár ezekben az években kísérletezett, több koncepcióautót is építettek, valamint olyan erőforrásokat terveztek és gyártottak, melyek adott esetben több kategóriában is bevethetőek lehetnek. Így került végül 1991-ben gyártásba az Isuzu P799WE kódjelű erőforrása, mely egy 3500 köbcentiméteres V12-es erőforrás volt, és amelyet a Formula-1-ben, illetve a hosszútávú versenyzésben kívánt a gyár használni. A motor körülbelül 760 lóerős teljesítmény leadására volt képes 12500-as fordulaton, ez pedig túlszárnyalta a korszakot uraló Honda és Renault motorok teljesítményét is.

A japán gyártó mindenképpen szerette volna kipróbálni a frissen elkészült motort egy Formula-1-es autóban, a választásuk pedig a Lotusra esett, akikkel egyébként is részben kapcsolatban álltak a General Motors révén. A kiscsapat a 102-es modellt alapvetően egy V8-as erőforrás köré tervezte, így kénytelenek voltak némi átalakítást végezni az autón, hogy az Isuzu hatalmas V12-es erőforrása beleférjen a versenyautóba. Módosultak a rögzítési pontok, a motorburkolat és a hűtők is. A 102C modell a japán erőforrással a hátuljában 1991. augusztusában, Silverstone-ban futott ki a pályára Johnny Herbert vezetésével.
A teszt során mindössze hat másodperccel volt lassabb a kocsi, mint Ayrton Senna McLaren-Hondája, így nem véletlen, hogy rendkívül elégedett volt a gyár és a csapat is a látottakkal, megvolt a potenciál az erőforrásban. A Lotus rögtön érdeklődni is kezdett egy esetleges motorbeszállítói szerződés kapcsán a gyárnál.


Azonban a közös együttműködés soha nem jött létre mert az Isuzu-t is érintette az abban időszakban körvonalazódó távol-keleti gazdasági válság, így a gyár úgy döntött, nem folytatja F1-es projektjét. Az egészen zseniális erőforrást azonban megtartották, és végül egy egészen furcsa autóba építették be, egy középmotoros pickupba, amely végül koncepcióautóként maradt fent.

Tartalomhoz tartozó címkék: Napi F1 sztori Visszapillantó
Az oldal tetejére