Visszapillantó - Kobayashi és más japánok az F1-ben

Visszapillantó - Kobayashi és más japánok az F1-ben
Takuma Satót követően számos japán pilóta került be az F1-be viszonylag rövid időn belül – elég csak Kazuki Nakajimára, vagy a leginkább lassúságával kitűnő Yuji Idére gondolni. Ők azonban viszonylag hamar kikoptak a mezőnyből. Ki volt még?

Például Takuma Sato. Ő 2008-at és a Super Aguri csődjét követően hiába kilincselt több csapatnál is, nem kapott többé F1-es ülést, így a japánok élvonalbeli pilóta nélkül maradtak.

Csakhogy a Toyotánál ekkor már évek óta szisztematikusan készítették fel Kamui Kobayashit, aki 2004 óta szerződésben állt velük, és már 2006 novemberében tesztelhetett F1-es autót – az akkor éppen 20 éves versenyző az F3 Euroseriesben versenyzett, többek közt Sebastian Vettel, Paul di Resta, Sebastien Buemi, vagy épp honfitársa, Kazuki Nakajima ellen, és a bajnokságot a nyolcadik helyen zárta.

Hamarosan a Toyota harmadik számú pilótájává léptették elő, majd 2009-ben váratlanul élesben is debütálhatott az F1-ben (pedig eredményei jóval elmaradtak az elvárttól, ugyan a GP2 Asia-sorozatot megnyerte, de a „nemzetközi” GP2-ben kudarcot vallott ebben az évben, mindössze 13 pontot szerzett).

Suzukában Timo Glock súlyos balesetet szenvedett, és a szezont már nem tudta befejezni, így Brazíliában Kobayashi vette át a helyét: a japán nem akármilyen módon mutatkozott be, kilencedik lett, és megvívott többek közt a bajnoki címét ezen a futamon bezsebelő Jenson Buttonnal (Brawn GP) is.

Látványos versenyt produkált az évadzárón, Abu Dhabiban is, ott pedig már pontokat is szerzett, hatodik lett. Aztán a Toyota lehúzta a rolót pár hét múlva, és úgy tűnt, Kobayashi sem tud megragadni a mezőnyben, ám az ismét függetlenné váló Sauber mentőövet nyújtott számára, ahol az évek alatt a vagány előzések egyik királya lett. Cikkünkben a 2009-es beugrásáról láthattok pár fotót.

Tartalomhoz tartozó címkék: Napi F1 sztori Visszapillantó