forrás: Formula1.com
Péntek
FP1
Csak egy óra az időmérőre történő felkészülésre
A versenyhétvége egy hagyományos egyórás szabadedzéssel kezdődik, bár a csapatok programja a megszokottól eltérő lesz.
Mivel csak kétszer egy óra áll rendelkezésre szabadedzésre és ez az egy ami az időmérő előtt van, így a csapatok az időmérős beállításokra fognak koncentrálni.
A rendelkezésükre álló 12 szett gumiból (6 puha, 4 médium, 2 kemény) a csapatok várhatóan keményeken futnak majd installációs köröket és beállítás-ellenőrzéseket, majd egy szett puhán teljesítenek pár kört alacsony üzemanyagszintekkel.
Mivel csak egy óra áll rendelkezésre a gyakorlásra, így mindennél fontosabb a hibátlan szabadedzés. Egy hiba könnyen azt jelentheti, hogy a csapat vakon megy az időmérőre.
A csapatoknak a versenyhétvége további részeire is finomhangolniuk kell az autóikat, mivel rögtön az időmérő után a gépek a parc ferme-be kerülnek. Erre azért van szükség, hogy ne az időmérőre spediálisan beállított autókkal hajtsák végre azt. Ugyanakkor van egy lista, amin lehet változtatni.
Időmérő
Q2 gumiválasztás már nem határozza meg a rajtnál használatos abroncsokat a top 10 számára
Az időmérő megszokott lebonyolítása nem változik, de átkerül a péntek délutáni-esti időszakra: helyi idő szerint 18:00, ami nálunk 19:00. Az időmérő leggyorsabbja indul a sprintverseny első rajtkockájából.
Csak a puha keverékű gumikat lehet használni, összesen 4 garnitúrát. A Q3-ba jutók kapnak még egy extra szettet.
A versenyen a gumiválasztás szabad mindenki számára, így a Q3-ba jutóknak is.
Szombat
FP2
Egy óra a hosszabb távok tesztelésére
A szombati nap délelőtt lesz a második, egyben utolsó szabadedzés, abban az idősávban, mikor az FP3 szokott lenni.
Itt a csapatok várhatóan hosszabb távokat fognak teljesíteni és olyan összetételű gumikat fognak feltenni, amiket a versenyen is használnak majd. Ezen az edzésen ellenőrizhetik az autó egyensúlyát, a fékeket, a hasmagasságot - és persze a gumikopást, a vasárnapi versenyt szem előtt tartva.
F1 Sprint
Az, aminek hangzik: gyors és rövid verseny
Szombat délután lesz az első F1 Sprint – egy 100km-es száguldás, ami Silverstone esetében 17 kört jelent és kb 25-30 percig tart majd. Remélhetőleg az autók maximálsi sebességgel fognak futni a teljes táv alatt, anélkül hogy a gumikat óvniuk kellene.

Az F1 adatelemzői szerint mindhárom gumikeverék egyformán teljesít majd amikor kb 15 körösek lesznek, majd a leggyorsabb a kemény lesz, amit a közepes követ majd. A lágy ettől kezdve nem lesz jó, mert gyorsan romlik a teljesítménye.
Vajon mégis a puha keveréket választják majd a csapatok a kezdeti gyorsasága miatt vagy valamelyik keményebbet a tartóssága miatt?
A győztes 3 pontot kap, a második 2-t , a harmadik 1-et. A célbaérés határozza majd meg a vasárnapi nagydíj rajtsorrendjét.
Vasárnap
A nagydíj
A hétvége fő eseménye
Természetesen a vasárnap marad a hétvége fénypontja, ahol a nagydíjon osztják ki a fő pontokat, a szokásos rend szerint: 25 a győztesnek, majd egyre csökkenő mennyiségek a 10. helyezésig.
Mivel szabad gumiválasztás lesz, így egészen a melegítőpapucsok levételéig várnunk kell, hogy megtudjuk, melyik versenyző milyen abronccsal vág neki a futamnak. Továbbra is legalább kétfajta gumit kell használni a verseny alatt.
Összességében izgalmas hétvége elé nézünk, hiszen kevesebb gyakorlási lehetőség áll a csapatok rendelkezésére. Jó szórakozást kívánunk minden rajongónak!
A szünetekben pedig érdemes átböngészni a kínálatunkat és élni Magyar Nagydíj Akciónnal, ahol visszanyerheted a vásárlásod értékét és garantált ajándékot is választhatsz rendelésed mellé, meghatározott hivatalos rajongói termékeink közül. A részleteket az "Akciók" menüpontban olvashatod.