2003-ban módosítottak az időmérő edzés szabályain, ebben az évben gyakorlatilag két éles edzést tartottak, a péntekin futott idők (a pénteki sorrendet a világbajnokság állása határozta meg) határozták meg a szombati időmérés sorrendjét. Tehát aki pénteken az élen végzett, az szombaton utolsóként, felgumizott pályára hajthatott ki az egy körös kvalifikációra. Az időjárás azonban a szezon során többször megkavarta mind a pénteki, mind a szombati edzéseket, de ami Franciaországban történt, arra alighanem senki sem számított…
Pénteken hatalmas esőzés érte el a pályát, de az időmérő edzés elstartolt a vizes aszfalton is, így a teljes élmezőny, illetve a középmezőny néhány autója is vizes pályán tudott csak mért kört megtenni. A felhők viszont elvonultak, a pálya pedig pillanatok alatt elkezdett felszáradni, így az általában a mezőny második felében autózók egyre előkelőbb pozíciókba kvalifikálták magukat intermediate, illetve száraz gumijaikon.
A csattanó a legvégén jött, Minardijával ugyanis Jos Verstappen megszerezte az első helyet, a második pedig csapattársa, Justin Wilson lett (őt azonban utólag kizárták, mert autója az előírtnál könnyebb volt). Igaz ugyan, hogy csak ideiglenes volt az első hely (szombaton már teljesen száraz volt a pálya, Verstappen ott már esélytelen volt, és csak a 19. helyre kvalifikált), azonban Minardi-pilóta a csapat fennállása során (2003-ig) még sosem ért el éles időmérésen ilyen előkelő eredményt.
Verstappen köre:
https://www.youtube.com/watch?v=iMwcSC4gZwQ
Ünneplés, és nyilatkozatok:
https://www.youtube.com/watch?v=RlwuMxtl4AU