Több okból is különleges volt az 1993-as Olasz Nagydíj. Egyrészt ez volt Michael Andretti utolsó Forma-1-es versenye.
Andretti hatalmas reményekkel érkezett a Forma-1-be. Az Indycarban megnyert mindent amit csak lehetett, így Ron Dennis azonnal lecsapott az ifjú titánra és szerződtette Ayrton Senna mellé. Mario Andretti fia sajnos nem úgy kezdte a bemutatkozását mint ahogy bárki is elképzelte volna. Az első versenyeken balesetet balesetre halmozott és lassan már az is ritkaságszámba ment, hogyha be tudott fejezni egy versenykört.
Az év ötödik futamán, a spanyol nagydíjon, végre befejezte élete első F1-es versenyét és rögtön pontszerző helyen, ötödikként ért célba a nem túl acélos McLarennel -de még így is egy kört kapott Sennatól aki második lett. Sajnos ez sem hozta meg az igazi áttörést számára, így Ron Dennis a monzai verseny után kirúgta az ifjabb Andrettit. Ironikus, hogy Michael pont ezen a verseny érte el rövid F1-es karrierje legjobb eredményét, egy harmadik helyet. Végül ez sem menthette meg attól, hogy távozzon a csapattól és visszatérjen Amerikába.
A másik, még emlékezetesebb eseménye az 1993-as Olasz nagydíjnak a befutója volt, mely nem egészen a megszokott képsorokkal ajándékozta meg a verseny nézőit. Az utolsó kör utolsó méterein, a célvonalnál, két Minardi ütközött össze, emiatt Christian Fittipaldi (Emerson Fittipaldi unokaöccse) majdnem szaltózva ért célba. Ám végül nagy szerencséjére talpra érkezett és a háromkerekű Minardit le tudta parkolni a célegyenesben.
A két fehér autó a 7-8. helyen végzett, ám ebből az ütközésből jókora botrány kerekedett csapaton belül. Fittipaldi gyilkossági szándékkal vádolta meg csapattársát, Pierluigi Martinit, aki hiába próbált azzal védekezni, hogy autójából hiányzott az ötödik sebességi fokozat és négyesből hatosba kellett váltania, ezért lassult nagyobbat, a brazilt nem hatotta meg a magyarázat, és végül Giancarlo Minardinak kellett közbeavatkoznia, hogy a tettlegességig fajuló vita ne durvuljon tovább.
A két pilóta ezt követően nem beszélt egymással, Fittipaldi pedig a következő futam után elhagyta a Minardit – bár állítólag a csapatnak szüksége volt egy jobban fizető pilótára, ezért tették lapátra a brazilt. A mai napig nem tisztázódott a helyzet, Fittipaldi szerint a telemetria adatok alapján Martini elemelte a gázról a lábát, az olasz viszont a fent említett műszaki hibával védekezik – vélhetően sosem tudjuk meg az igazságot.
A NapiF1sztori cikke alapján.