SÜTIK HASZNÁLATA - kérünk, tekintsd át és állítsd be igényeid szerint!

Weboldalunk sütiket (cookie) használ. Ezek egy része elengedhetetlen a webáruház megfelelő működéséhez. A marketing sütik használatával pedig könnyebbé tudjuk tenni a vásárlást az oldalon és az érdeklődési körödnek megfelelő ajánlatokat, hirdetéseket tudunk megjelentetni neked. A "Beállítások módosítása" gombra kattintva állítsd be a használható sütiket. Későbbi módosítás a bal alsó sarokban levő fogaskerékkkel. További tudnivalókat a sütikről Adatvédelmi szabályzatunkban találsz.

Visszapillantó - A legrövidebb F1-es karrier nyomában…

Visszapillantó - A legrövidebb F1-es karrier nyomában…
Az F1 történetében számos pilóta kapott lehetőséget, és hosszabb-rövidebb ideig szinte mindenki megragadta ezt a lehetőséget. Azonban volt egy olyan pilóta, akinek csak egy verseny jutott és ott is kevesebb mint egy kilométert tudott megtenni. Ez pilóta pedig nem más mint az olasz Marco Apicella.

Apicella 1993-ban kapott élesben lehetőséget a Jordan csapatnál. Eddie Jordan szívesen kísérletezett fiatal pilótákkal, főleg azokkal akik tehetségük mellett szponzor pénzeket is hoztak a csapatának. Ebben az évben egy állandó pilótája volt a brazil Rubens Barrichello. A brazil mellett pedig megfordult Ivan Capelli, Thierry Boutsen, Emanuele Naspetti, Eddie Irvine és Mario Apicella is. A Jordan nem futott jó idényt 1993-ban, a 193-as kódjelet viselő 10 hengeres Hart-motoros versenyautó lassú volt, és a megbízhatósággal is gondok adódtak, és a pilótákkal sem volt elégedett Jordan. 

A választása így esett az abban az évben a japán F3000-ben a Dome-csapat színeiben egyébként jó teljesítményt nyújtó Apicellára. Az olasz pilóta korábban már tesztelt F1-es autót, még 1987-ben vezethette a Minardit Estorilban, de az azóta eltelt években gyakorlatilag elfelejtette őt az F1. Az olasz pilóta végül az első szabadedzés előtt kapott egy mindössze két órás “tesztet”, így kissé felkészületlenül vágott neki élete első teljes versenyhétvégéjének, elvégre a Minardis teszt óta eltelt évek alatt radikálisan megváltozott az F1. Becsülettel elvégezte a dolgát, a szombati időmérő edzésen megszerezte a 23. helyet, így részt vehetett a másnapi futamon.


Vasárnap azonban mindössze 800 méter megtétele után a célegyenes végi sikánban balesetbe keveredett, és kiesett – csapattársával, a két Footworkkel és Lehto Sauberjével együtt. Eddie Jordan azonban nem adott további lehetőséget az olasz pilótának, a helyét a következő futamon Emanuele Naspetti vette át, majd végül Eddie Irvine fejezte be a második autóval a szezont. Apicellát más csapat sem szerződtette, így F1-es pályafutása véget is ért, mindössze 800 versenyben megtett méter után, ezzel pedig máig fennálló rekordot állított fel.


A pilóta ezt követően visszatért Japánba, és 1994-ben a Dome színeiben meg is nyerte az F3000-es sorozatot, majd részt vett a csapat F1-es terveinek előkészítésében is. Még három évet húzott le ebben a sorozatban, majd következett a japán GT bajnokság, illetve elindult a Le Mans-i 24 óráson is, 2009-ben azonban visszavonult, azonban a legrövidebb F1-es pályafutás rekordja a mai napig a nevéhez fűződik.

napiF1sztori vendégcikke

blog comments powered by Disqus
Az oldal tetejére