SÜTIK HASZNÁLATA - kérünk, tekintsd át és állítsd be igényeid szerint!

Weboldalunk sütiket (cookie) használ. Ezek egy része elengedhetetlen a webáruház megfelelő működéséhez. A marketing sütik használatával pedig könnyebbé tudjuk tenni a vásárlást az oldalon és az érdeklődési körödnek megfelelő ajánlatokat, hirdetéseket tudunk megjelentetni neked. A "Beállítások módosítása" gombra kattintva állítsd be a használható sütiket. Későbbi módosítás a bal alsó sarokban levő fogaskerékkkel. További tudnivalókat a sütikről Adatvédelmi szabályzatunkban találsz.

Visszapillantó - Kanada és az időjárás

Visszapillantó - Kanada és az időjárás
Kanadában a változékony időjárás szinte minden évben megkavarta az F1-es hétvégéket, ami természetesen számos alkalommal okozott kaotikus pillanatokat.

Nem volt ez másként 1989-ben sem, amikor is a futam előtti bemelegítő edzést eláztatta az eső, majd egy átmeneti szünetet követően ismét rákezdett, a start előtt viszont elállt. A felvezető kör elindult, viszont már ekkor is néhány kanyarban szárazabb ívek tűntek fel, de még mindenki esős gumikkal állt fel a rajtrácsra. Ekkor azonban Gerhard Berger (Ferrari) autója lefulladt, az osztrák integetéssel jelezte a problémát, így a startot visszalőtték.

Rövid várakozás, és a szél által a pályára besodort szemét eltakarítása után megkezdődött a második felvezető kör, ennek végén hárman viszont úgy döntöttek, hogy a rohamosan száradó pálya már alkalmas lesz a slick gumik használatához: Nigel Mansell (Ferrari, 5. helyről), Alessandro Nannini (Benetton-Ford, 13. helyről), és Luis Perez-Sala (Minardi-Ford, 24. helyről) a boxba hajtottak kereket cserélni. Ekkor a helyes eljárás az lett volna, ha a boxutca végén megállnak, és miután elstartolt a mezőny, utánuk erednek, csakhogy a versenyirányítás hibázott, a boxutca végén nem piros lámpa, hanem a villogó narancssárga volt látható (vagyis a pit lényegében nyitva volt), így Mansell kihajtott, majd őt követte Nannini is – csakhogy a mezőny ekkor még nem indult el. Perez-Sala megállt, ő a mezőny után eredt, Mansellt és Nanninit viszont a szabálytalan indulás miatt fekete zászlóval kiintették. A két csapat fellebbezett a döntés ellen napokkal később, ám ezt elutasították, pedig ez nem a pilóták sara, hanem egyértelműen a versenyirányítás hibája volt.

A montreali versenypálya boxutca lámpája nem csak ekkor hanem 2008-ban is okozott galibát. Miután Adrian Sutil (Force India) alatt a Ferrari motor kilehelte a lelkét a Safety Car a pályára hajtott és a mezőny nagy része a boxutcába hajtott friss gumikért és üzemanyagért. Bár a kijáratnál a lámpa helyesen működött, azaz pirosan világított, Kimi Raikkönen (Ferrari) megállt ám a mögötte érkező Lewis Hamilton (McLaren) ezt nem vette észre, állítása szerint a kormányán található gombokkal volt elfoglalva, és hátulról felöklelte a finnt és ha mindez nem lenne elég a mögöttük érkező Nico Rosberg (Williams) is figyelmetlen volt és ő az előtte álló McLarenbe hajtott bele. Miután a két éllovas kiesett Robert Kubica meg sem állt a célig és megszerezte élete egyetlen F1-es győzelmét.

A NapiF1sztori cikke alapján.

blog comments powered by Disqus
Az oldal tetejére