SÜTIK HASZNÁLATA - kérünk, tekintsd át és állítsd be igényeid szerint!

Weboldalunk sütiket (cookie) használ. Ezek egy része elengedhetetlen a webáruház megfelelő működéséhez. A marketing sütik használatával pedig könnyebbé tudjuk tenni a vásárlást az oldalon és az érdeklődési körödnek megfelelő ajánlatokat, hirdetéseket tudunk megjelentetni neked. A "Beállítások módosítása" gombra kattintva állítsd be a használható sütiket. Későbbi módosítás a bal alsó sarokban levő fogaskerékkkel. További tudnivalókat a sütikről Adatvédelmi szabályzatunkban találsz.

Végre visszatér az F1 Sanghajba

Végre visszatér az F1 Sanghajba
F1 volt és most már végre lesz is Kínában. Mi nagyon várjuk már mert sok izgalmas futamot rendeztek már itt.

A Sanghaj International Circuit 5,451 kilométer hosszú versenypálya Sanghaj városában. Maga a pálya egy modern és komoly kihívást jelentő pálya és egyben az egyik legnagyobb befogadóképességű is a versenynaptárban. A tervezésénél a híres, és egyben több F1-es pályát tervező, Hermann Tilke is részt vett.  Az első Kínai Nagydíjat 2004-ben rendezték meg és a COVID-19 járványig a pálya állandó résztvevője volt az F1 versenynaptárának. 2020-ban a járvány miatt több nagydíjat is töröltek vagy elhalasztottak, köztük a Kínai Nagydíjat is. A versenyt az eredeti időpontban, áprilisban nem lehetett megrendezni a járvány miatt bekövetkező utazási korlátozások és egészségügyi intézkedések miatt. Majd 2021, 2022 és 22023-ban ismét törölték a versenynaptárából.

A kínai versenyeket gyakran meghatározza az időjárás, mivel áprilisban vagy októberben tartották őket, amikor változékony az idő. Gyakran előfordul, hogy a versenyt eső nehezíti, és ha hinni lehet az időjárás előrejelzéseknek akkor az egész hétvégére esőt jósolnak. Örülünk?

Sok izgalmas futamot láthattunk Kínában, de nekünk az alábbiak tetszettek a legjobban:

2006. A verseny esőben indult és Alonso vezetett de a verseny során felszáradt a pálya és a végén Michael Schumacher aratta 91-ik és egyben utolsó futam győzelmét megelőzve Alonsot. A bajnokságban Schumi felzárkózott Alonsora és pontegyenlőek lettek (116-116 pont) de Alonso a több győzelmének köszönhetően továbbra is az első helyen állt.

2007. Milyen meglepő ekkor is esett az eső.  :-D A verseny során a pálya kezdett felszáradni és a McLaren túl sokáig várt a kerékcserével (Hamilton túl sokáig kint tartották) és a már a vászonig lekopott gumikon jött be a boxba amikor már nem tudta bevenni a boxba vezető kanyart és elásta magát a sóderágyba. Így Raikkönen nyert a Ferrarival és jelentősen ledolgozta hátrányát a pontversenyben.

2018. Daniel Ricciardo a hétvége során szenvedett. Turbó probléma pénteken, és az időmérő sem sikerült túl jól neki. A 35-ik körben a két Torro Rosso ütközése miatt sok törmelék került a pályára és beküldték a Safety Cart amire a Red Bull reagált a legjobban és az újra indítást követően Ricciardo remek előzésekkel a dobogó tetejére száguldott.

Mint írtuk korábban erre a hétvégére is esőt jósolnak, úgyhogy  bízzunk benne, hogy vasárnap reggel egy igazán izgalmas, fordulatos és emlékezetes versenyt láthatunk.

blog comments powered by Disqus
Az oldal tetejére